Languedoc – Ardèche 2012

’t Is voorbij… We hebben een zalige vakantie gehad. Drie weken Frankrijk: twee in de Languedoc (omgeving Béziers), één in de Ardèche (Vallon-Pont-d’Arc). Kort samengevat: wij zijn lichtelijk verknocht aan de Languedoc, Vallon-Pont-d’Arc is een absoluut te vermijden en verderfelijk toeristenhol. Wij gingen er vroeger al kamperen, maar het aantal vakantiegangers is er zowat verveertigdubbeld. Vreselijk. Laatste keer geweest. Neemt natuurlijk niet weg dat de natuur in de Ardèche behoorlijk indrukwekkend is.

In de Languedoc verbleven we in een vakantiehuisje met zwembad. De luxe, dat hoeft niet gezegd. We eindigden onze vakantie in een tent op camping Le Provençal. Ik ben al niet zo’n kampeerder (tenzij het wildkamperen is), maar ik heb het voorgoed afgezworen! Om te beginnen heb ik het erg moeilijk met het gebrek aan privacy (kaka doen in een gemeenschappelijk toilet – horror! Goed voor acute constipatie). Mijn haar komt recht van de animatietoestanden. Ai se eu tu pego is een leuke zomerhit, maar als je het om 23 uur voor de zesendertigste keer moet horen, dan is een zenuwinzinking nabij. En een tent is wreed gezellig, zolang je er geen oververmoeide peuter moet te slapen leggen tijdens het middaguur bij temperaturen van meer dan 40 graden (in de tent! sauna!). Enfin, ik kan er nog wel een boompje over opzetten. Laat ons zeggen dat ik het kamperen en alles wat erbij hoort de eerste paar jaar aan me voorbij laat gaan.

Maar u wil natuurlijk wat sfeerbeeldjes, niet?

9 thoughts on “Languedoc – Ardèche 2012

  1. Moh! Wat tips voor de omgeving Béziers/Languedoc zijn welkom, wij zijn daar vorig jaar geweest en hebben er ’onze weg’ niet gevonden… ’t Feit dat de zoon toen heel de week ziek was, had er wel mee te maken, maar toch. Ik zou die reis wel graag eens overdoen.

    1. Bij ons ook alleen positieve ervaringen. Helaas zelf ook daar al elke keer bij een dokter moeten belanden (één keer was ik paar dagen ziek en dit jaar had Jools plots mysterieuze oogontsteking en vreesden ze dat er een beest achter haar oogbol was beland. Afin, aan t afwijken: wil maar zeggen Lieve: zéker nog een kans geven! Wij hebben er nu al twee keer een zalige gezinsvakantie gehad!

  2. Wij gaan ook al twee jaar op rij! Telkens in een prachtig mooi huis met zwembad, telkens een super fijne week!!! Helaas zit onze trip er al op van in Mei….nog lang aftellen voor ons dus!

  3. Voor het kamperen zijn wij wel gewonnen. Wij zoeken echter altijd een kleine kamping met max 50 plaatsen, wel een zwembad en zeker geen animatie. Maar de warmte inderdaad, da’s moeilijk om dan kinders te slapen te leggen, die van ons deden (met wisselend succes hun siesta buiten in de schaduw)

  4. Ik klikte even op de link van jullie camping, en als ik eerlijk mag zijn zou ik het daar zo op het eerste zicht ook vreselijk vinden😉
    Mocht je nog eens willen proberen, zoek een kleine camping. Mits wat zoekwerk, vind je een plaats waar je met moeite je buren ziet staan, je tent sowieso in de schaduw staat, geen (of kleinschalige) animatie met luidruchtige muziek. Wij zijn net terug van deze http://www.lamontgarnie.com/ Een aanrader!

Geef een reactie

