Familie-uitstapje: de tandarts

Zo eens om de twee jaar gaan wij op visite bij de tandarts. De jaarlijkse, ‘verplichte’ controle lappen we aan onze laars. Wij hebben goede tanden, Stefaan en ik. Al een stukje in de 30 en nog steeds geen gaatjes. Dus waarom zouden we elk jaar naar de tandarts gaan?

Twee jaar geleden mocht Tristan voor het eerst op de stoel. En deze keer mocht ook Myrddin onder de lamp. Onze tandarts is niet speciaal voorzien op kinderen, maar hij doet het geweldig goed. Zo goed dat Tristan al de hele week vraagt wanneer we teruggaan. Ik was als eerste aan de beurt, om te tonen dat het allemaal niet erg is. Hij vertelde over het spiegeltje en het haakje waarmee hij aan je tanden krabt, “om te zien of het wel échte tanden zijn!”. Bij Tristan pakte hij het erg interactief aan. Hij mocht zelf het spiegeltje kiezen uit de kast met instrumenten en hij mocht van dichtbij de zuigertjes en boortjes bekijken. Met zijn “Oh, zie ik daar een kabouter achter je kies?”, kreeg hij mij ook aan het lachen.

Myrddin was iets minder enthousiast, maar toonde uiteindelijk toch zijn tanden. Hij heeft trouwens überschattige hoektandjes, hij lijkt wel een vampiertje.

Nu dit achter de rug is, heb ik weer even rust.  Ken je dat gevoel van onrust; dat ‘ik moet nog…’? En toch blijven uitstellen.
Volgende op het lijstje: de oogarts. Nog maar eens lenzen proberen (de ultieme poging). Maar eerst een goeie oogarts en opticien vinden.

2 gedachtes over “Familie-uitstapje: de tandarts

Geef een reactie

