Yummie burger

Op Gent Jazz (dit jaar de virtuoze Paco de Lucia + vrienden aan het werk gezien) at ik een heerlijke veggieburger. Moet ik onthouden, dacht ik toen. Maar dat was aan de vooravond van mijn verlof, dus die burger was snel uit mijn gedachten.  Tot we terug in dit miezerlandje waren en de sleur zich agressief aan me opdrong. Ik zat te zwoegen aan mijn weekmenu toen de Gent Jazz-burger me plots voor het geestesoog kwam. “Aha!”, dacht mijn inspiratieloze zelve, “wat variatie in het weekmenu!” Aldus begaf ik mij naar de supermarkt, alwaar ik een pak groenten kocht om ze thuis gezwind op de grillpan te zwieren. Zelfs mijn liefste, de übercarnivoor, likte zijn verrukkelijke kusmondje af bij het verorberen van dit vleesloze, maar orgastische avondmaal (ik lees Vijftig tinten grijs, valt het op?). Enfin, voor wie het thuis wil proberen, zo doe ik het:

Nodig voor 2 hongerige zielen:

–       1 aubergine
–       1 courgette
–       1 paprika
–       2-3-4-… teentjes look (naar smaak)
–       150 gram yoghurt
–       Een grote soeplepel mayonaise
–       Peper & zout
–       Eventueel pimpen met ruccola, kruiden,…

Snij de aubergine en courgette in fijne schijfjes, de paprika snij ik in vier. Grillen op de grillpan, kruiden met peper en zout.
Het sausje: de kwak mayonaise mengen met de yoghurt, de look erbij (ik doe er redelijk wat in: 3 of vier teentjes, maar dan stink je wel echt). Eventueel wat zout erbij.
Kleine ciabattabroodjes in de oven afbakken: groenten ertussen zwieren, sausje erop en pimpen met bv. ruccola en verse kruiden (lekker met dragon, oregano,…).

Foodfotografie is duidelijk niet mijn ding, maar ’t is lekker, geloof me.

 

One thought on “Yummie burger

  1. Ik dacht al iets te herkennen in de schrijfstijl …🙂 Bedankt voor de tip, ziet er heel lekker uit! Enne, nog veel plezier met de vijftig tinten…😉

Geef een reactie

