Vijftig tinten ergernis

Vijftig tinten grijs. Mijn verwachtingen waren hoog gespannen. Her en der las ik lofuitingen, waarin de woorden ‘verslavend’ en ‘zinnenprikkelend’ nogal frequent voorkwamen. Dat wekt de nieuwsgierigheid natuurlijk. De laatste hype waar ik voor ben gezwicht was De Hongerspelen en dat is me erg bevallen. Ik ben nochtans niet hypegevoelig, maar ik besloot het toch te proberen, kwestie van een gefundeerd oordeel te hebben. Ik haalde Vijftig tinten grijs in huis.

Kijk, ik ga er niet veel woorden aan vuilmaken: ik vond het slecht. Slecht geschreven, pover verhaal en de seks,… goh, laat ons zeggen dat het me niet heeft geïnspireerd. En ik heb me vreselijk geërgerd aan ‘mijn innerlijke godin’, die om de 3 pagina’s wordt opgevoerd.

Deel 2 en 3 laat ik aan me voorbijgaan, maar ik ben wel blij dat ik deel 1 heb gelezen. Nu kan ik meespreken, al ben ik het duidelijk niet eens met de duizenden lezers die de trilogie een plekje in de bestsellerlijsten hebben bezorgd.

Nu keer ik met plezier terug naar Brug der zuchten, het boek waar ik voor de vakantie aan begon, maar noodgedwongen thuis liet, wegens te dik en te zwaar (neen, ik ben nog niet klaar voor een e-reader).

3 thoughts on “Vijftig tinten ergernis

  1. Ik ben blij dat ik niet de enige ben… Had het boek mee op reis vorige week en ben tot pagina 168 geraakt en vond het tot nu toe ook weinig inspirerend ! Zal dan ook eens de Hongerspelen proberen, misschien boeit dit me meer… xxx

  2. Ik lees betere erotische scènes in andere boeken. Na een tijdje wordt het zelfs afgezaagd, en lees ik erover🙂. Ik heb de trilogie, en ben nu aan het laatste deel. Nu erger ik me ook blauw aan haar innerlijke godin, die toch wel snakt naar heftigere dingen…

  3. Ik heb slechts enkele zinnen gelezen en had al geen zin om verder te lezen. Ik laat de hype aan mij passeren. Voor The Hunger Games ben ik ook gezwicht, de verfilming van boek 1 is ook geslaagd. En nu ben ik begonnen aan deel 2 van Stieg Larsson.

Geef een reactie

