Steken en ladders

Een winter zonder broek, dat wordt een dure grap. Ondergetekende en nylonkousen, het gaat niet samen. Een nylon ‘kousebroek’, dat leeft bij mij geen dag. Alle voorzichtigheid ten spijt, tegen de avond heb ik op z’n minst een steek of twee. De kinderen zitten er voor iets tussen, de benenplakkers. Maar ik heb het meestal helemaal aan mezelf te wijten. Mijn botten hebben een velcrootje aan de zijkant. Nefast, geloof me. En wij hebben oude rieten stoelen aan de eettafel; ook niet bevorderlijk voor de instandhouding der nylonkous. Verder val ik doorheen de dag ten prooi aan onhandigheidjes. Ze overvallen me zowaar. Tengels buigen vervaarlijk mijn kant uit, tafels hebben stekelige randjes en ach, alles dat enigszins reliëf vertoont vormt een bedreiging.

Om de financiële gevolgen te beperken koop ik goedkoop gerief. Two-packs uit de Hema en de H&M. Maar misschien ligt hier nu net de oorzaak van het probleem. Zijn goedkope nylons per definitie ook van mindere kwaliteit? Ik vraag het me af. Daarom dames, herkent u het probleem? En waar koopt u uw ladderbestendige kousen?

13 gedachtes over “Steken en ladders

  1. Falke en Woolford. Punt. En voor zo veel mogelijk deniers gaan! Ze kosten een pak meer maar na jaren zien ze er nog prima uit. Zelfs waar de rits van mijn laarzen en metalen uitsteekseltje heeft, valt enkel wat wolligheid te bespeuren maar geen ladder! Die van hema/ H&M dunnen uit door het wassen, worden grijmat en verliezen hun rek. Als je ze dan aanhebt en er eens aan trekt komt er een hele stofwolk uit…allemaal wegterend nylon. Bah.

  2. Heel herkenbaar en vandaar dat ik elke winter een lading nieuwe koop, ook goedkopere van Hema en zo, met zoveel mogelijk denier ook (zelfde truuken als hierboven). Ik vind die leggings van nylonstof ook wel goed van de Hema, dat is precies wat dikker, dus een pak steviger (daarin krijg je echt moeilijker ladders) en zonder voetjes = kun je kousen wisselen en de legging een dagske langer aandoen.

  3. Wat Soetmin zeg. Falke is een pak duurder, maar zelf de dunnere kousen gaan veel langer mee dan van die goedkope Hema brolkousen. De dikkere kousen van Hema kunnen dan weer wel. Naar het schijnt hebben ze er zelfs met een fleece binnenkantje.
    Ook een aanrader én modieus: beenwarmers. Gaan zeer leuk gaan op uw botjes.

  4. ik heb van die nylons zonder broekje, die stoppen halverwege het bovenbeen, als er daar een ladder in komt, moet je maar één been vervangen. Wel een aantal paartjes van dezelfde kleur kopen, anders wordt het een beetje clownesk.

  5. Ik heb er zelfs al eens in den Aldi gekocht! Zelfs die zijn nog perfect na een winter. Het zijn dan ook wel hele dikke. Maar ik vind dat juist mooi, als ze zo dik zijn.
    Ik denk dat je gewoon een beetje geluk moet hebben. Dat is mijn gedacht 😉

  6. Ik ga ook voor Woolford en Falke. Volgens mij allebei te vinden in de Veritas. Duurder, dat zeker, maar je kan ze veel langer dragen. Met Insua heb ik minder goeie ervaringen dan met Woolford en Falke. En inderdaad, hoe dikker, hoe steviger.

Geef een reactie

