Zweetballen

Door een gemene speling van de natuur heb ik sinds kort een indringender zweetgeur. Ik vermoed dat het iets hormonaals is, maar wat ook de oorzaak moge zijn, het is niet goed voor het zelfvertrouwen. Ik heb altijd deodorant op zak, maar zelfs drie keer rollen per dag wou niet baten. Toen kwam een loopmaatje met een tip op de proppen: een blokje aluin, beetje bevochtigen en onder je oksels wrijven.

Aluin kan je voor 2 euro en een sjiek in het Kruidvat kopen. Je moet het wel in het mannenschap gaan zoeken, tussen het scheerschuim. Het stelpt het bloeden na het scheren. Maar dus ook vrouwen zijn gebaat met een beetje aluin op het lijf.

Ik gebruik het nu een week of twee en het helpt echt. Het verandert de pH-waarde van de huid waardoor het onleefbaar wordt voor bacteriën. Bovendien is het reukloos, dus kan het niet vloeken met je zeep/bodylotion/parfum. Ik ga nu niet beweren dat ik ’s avonds niet meer ruik, maar toch opmerkelijk minder dan met de deo die ik gebruikte. Ik zweet nog wel, maar het stinkt niet meer. Too much information, niet?

Aansluitend bij dit onderwerp: Tristan noemt de Zweedse balletjes uit den Ikea ‘zweetballen’.

8 thoughts on “Zweetballen

  1. alom hilariteit in de zweedse les toen het over die zweedse ballekes ging. je spreekt dat uit als “sjötbullar” en het zoontje (10j) van een van mijn klasgenoten zei blijkbaar consequent “kutballen”… tja🙂

  2. Bedankt voor de tip! Heb daar ook megaveel last van (zelfs zo erg dat ik mijn t-shirts voor het wassen eerst een half uur in het warm water met azijn stop, anders is het toch verloren moeite om ze te wassen want dan krijg ik de geur er niet uit).
    Ik gebruikt nu sinds een paar weken de deocrème (zonder parfum) van Louis Widmer, is wel een dure grap maar voorlopig is het een wereld van verschil…ga maandag eens langs gaan bij Kruidvat

  3. Probeer eens de deocreme van Louis Widmer of de deocreme Bocage van Lancome te koop in de apotheek en zo veel beter dan de klassieke spuitbussen!

  4. heb ik ook met momenten, dus ik vermoed dat het hormonaal is. Of het ligt soms aan het materiaal waaruit de Tshirt of trui gemaakt is. Ik koop dan een mannendeodorant, die zijn efficiënter.

Geef een reactie

