Bummer

Het is een jaarlijks weerkerend fenomeen dat onze auto dienst weigert als wij op weekend vertrekken. Vorig jaar kwamen we sputterend tot stilstand tijdens het spitsuur op een belangrijke verkeersader. Afgelopen vrijdag konden we nog net Stefaans ouderlijk huis bereiken.

In panne vallen heeft ook voordelen, zo blijkt. Met een blinkend, sportief wagentje op weekend vertrekken geeft wat meer glans aan het uitje. En ondertussen is ook mijn algemene kennis uitgebreid met garageweetjes, zoals daar zijn: de verschillen tussen witte, grijze en zwarte rook en de gradaties joint de culasse. Met dank aan onze depanneur voor de heldere uitleg.
 
Keerzijde van de medaille is het kostenplaatje van dit malheurken. 2000 euro opdiepen uit onze zakken, it hurts. Er is zelfs bijna sprake van een economische perte totale, als je weet dat de aankoopprijs van onze tweedehands slechts 3000 euro bedroeg. Toch kiezen we voor herstellen, omdat we van mening zijn dat een zo goed als volledig nieuwe motor de levensduur van de auto wel weer wat zal opkrikken. Bovendien is het buy nothing new maand en wij gaan daar heel ver in😉
 
Maar een ongeluk komt nooit alleen. Nu heeft onze vervangwagen een platte band.

3 thoughts on “Bummer

  1. aah de join de culasse… memories! volledig fini sinds ik om de drie jaar mijn auto vervang door een nieuw exemplaar, ik weet niet hoeveel ik keer ik dat voorgehad heb met tweedehandsauto’s maar véééél dus. Het met stip meest onbetrouwbare auto onderdeel peins ik..

Geef een reactie

