Bekentenissen

Ik heb de hertenragout waar we zo naar hadden verlangd verknoeid door er verse koriander – die ik verkeerdelijk aanzag voor platte peterselie – in te strooien. Gelukkig wist mijn neus me tijdig te waarschuwen voor deze, geef toe, onvergeeflijke kookblunder en kon ik er de meeste stengels nog uitvissen. Desalniettemin was het kwaad al geschied. Toch hebben we onze geparfumeerde ragout met veel smaak verorberd onder het mom van ‘doe eens gek met klassiekers’.

Ik heb gezondigd tegen het koopverbod. Zij betrapte me in Ikea en ondanks de vrees voor herkenning ging ik boeken kopen in de Fnac. Ge moogt eens luid awoert roepen, ja.
Maar kom, laat het mij uitleggen. Naar Ikea moesten we sowieso, want Myrddin krijgt een groot bed en onze keuken had nog wat aankleding nodig. Die kosten gingen we dus vroeg of laat toch maken. Bovendien heb ik niets gekocht dat we niet nodig hadden en dat vind ik al heel flink van mezelf, want Ikeashoppen is de ideale test voor de zelfbeheersing.
En die boeken, daar is eigenlijk geen excuus voor. Hoewel het op termijn zal bijdragen tot een meer verantwoord weekmenu! ’t Is Goed Eten dat ik kocht en ik kan het u allemaal aanraden. Ik las op één dag al honderd pagina’s en het zal uw ogen openen. Ik wijd er nog een postje aan, later deze week.

Ik lust geen pompoen. Ik vind dat pompoengerechten naar wortel smaken en laat dat nu net de groente zijn die ik (gekookt) echt niet door mijn strot krijg. Maar in naam van de liefde maakte ik zondag pompoensoep en toegegeven, ik vond het eetbaar. Lekker zelfs. Dus, laat uw pompoengerechten zonder al te geprononceerde wortelsmaak gerust achter in de commentaren. Hij krijgt een kans, de pompoen.

2 thoughts on “Bekentenissen

  1. Mmm koriander en mmmm pompoen en mmm wortels. Geweldige combo ook trouwens😉. Ik ben fan van de pompoenlasagne met champignons, ricotta en rozemarijn waarvan ik het recept ooit hier eens tegenkwam: http://www.kerygma.be/2011/10/13/weeral-pompoenen.htm
    Vaneigens wel nogal pompoenig.
    Die kleine pompoentjes halveer ik vaak, hol ze wat uit. Vruchtvlees pureren samen met wat gekookte patat, een beetje room, klein beetje kaas en een ei (soms ook wat koriander erin). En dan gratineren in de oven.

    Waar haalt gij uw hertenvlees? Ik wil dat ook al lang eens maken.

Geef een reactie

