Naar school!

Wat goed dat Myrddin een grote broer heeft die hem vandaag bij het handje nam en zo het afscheid aanzienlijk draaglijker maakte. Ik zag Myrddin schoorvoetend meegaan, de klas in. Hij keek niet meer om, de nieuwe omgeving nieuwsgierig in zich opnemend. Uit Tristans houding sprak trots en bij-mij-ben-je-veilig. Ik kon de klas met gerust hart verlaten.

En zo heb ik nu twee schoolgaande kinderen. Een nieuw tijdperk is ingezet. Vooruitgang is goed. Maar het steekt behoorlijk dat ik de lieverds van het kinderdagverblijf niet meer zal zien. Mijn routine is helemaal overhoop gegooid:  een andere weg naar het werk en geen dagelijks praatje meer in de crèche. Gek, hoe een mens zich hecht. Maar ’t zijn dan ook allemaal schatten, daar bij Beregoed.

Ach, tranen drogen, borst vooruit, kin omhoog en ‘en avant, marche’, want er wacht ons nog zoveel moois. Kleine kinders worden groot, zo is dat. Gelukkig blijven ze altijd even knuffelbaar.

Schoenen Myrddin 061

 

6 thoughts on “Naar school!

  1. Dan heb je twee echte ‘ventjes’, niet langer baby of peuter … leuk, maar toch ook beetje spijtig. Mijn jongste is nu 1 1/2 en ik gruwel al bij de gedachte (niet dat hij nog een ‘baby’ is, maar af en toe kan ik nog doen alsof😉 )

  2. heerlijk moet dat zijn, twee schoolgaanders. Hoewel afscheid nooit leuk is en zo’n creche hier ook al voor veel moois gezorgd heeft, lijkt het me geweldig om nog maar één adres te doen en ineens van twee kadodders vanaf te zijn!🙂

  3. En hoe is het hem de rest van de week (vooral dag 2) vergaan? Op dag 2 beseffen ze ineens dat het niet zomaar een uitje voor 1 dag was en dat de rush naar school zich elke dag herhaalt… Ik herinner me nog toen Miro naar school moest op 1 september dat vrijwel geen enkel kind huilde, maar dag 2 was een echt tranendal…

Geef een reactie

