Over reizen…

Hoe graag ik ook reis, de dagen voor vertrek zie ik het plots allemaal niet meer zitten. Dan zou ik gewoon liever in mijn eigen vertrouwde landje blijven. In mijn eigen knusse woonkamer om preciezer te zijn.  Vliegangst heb ik niet, het is eerder een soortement claustrofobie. Eenmaal in de lucht kunt ge moeilijk weg, hé. Niet zo’n tof gevoel, vind ik. En dan is er ook nog de angst voor het onbekende. Waar ga ik terechtkomen? Wat als ik ziek wordt? Wat als het niet leuk is? Wat als…? Het is een flink staaltje doemdenken, I know, maar het is helaas sterker dan  mijn relativeringsvermogen. Het gekke is dat het, van zodra ik voet zet op vreemde bodem, weer verdwijnt. En eenmaal terug thuis kan mijn volgende reis niet snel geboekt zijn.

Om maar te zeggen dat Berlijn redelijk demax was. Later op de dag krijgt u van mij misschien al wat sfeerbeelden. Maar eerst de lege frigo aanvullen en de wastrommel vullen. Want morgen alweer werkendag. Zucht.

Geef een reactie

