Drie!

942625_10151482131652462_863162698_n

“Ek is grote jongen”, zegt de verse driejarige. Hét argument om uitzonderingen op de regel te bekomen, denkt hij. Maar daar heeft moeder weinig oor voor. Wat zij ziet is een kleine jongen. Eentje met blauweplekkenbenen, knokige knietjes en bolle buik met daarboven een trots, vooruitgestoken borstje. Een vastberaden baasje met een willetje, met grootse wensen en gekke ideeën. Myrddin denkt zich groot, maar een moeder neem je niet beet. Al knijpt ze af en toe een oogje dicht omdat ze zwicht voor zoveel schattigheid.

Het is gek, maar ik lijk zoveel meer te genieten van Myrddin dan van Tristan destijds. Ik ben precies vergeten hoe Tristan was op die leeftijd. Alsof ik voor het eerst een peuter moet opvoeden. De verklaring is simpel. Tristan was tweeëneenhalf toen Myrddin kwam. Ik had mijn handen vol met dat kleintje dat altijd ongelukkig was, altijd huilde en weinig sliep. Tristans peutertijd is een beetje aan me voorbijgegaan. Daarom geniet ik nu, nu daar weer tijd voor is, des te meer. Van mijn pientere Tristan en mijn guitige Myrddin.

7 thoughts on “Drie!

  1. Ja, hier hoor ik ook geregeld ‘Ik ben groot en Sammeke is nog klein’ passeren. Zo schattig, een driejarige die zichzelf zo groot waant. En het grappige is dat dat niet overgaat hé, van je hele leven niet. Mensen van zeventig vinden ons vast ook snotneuzen. Geniet van je driejarige kereltje! Ik vind het ook een heerlijke leeftijd. Hoezeer ik er soms ook naar verlang haar achter het behang te plakken, ze is ook zooo verdomde schattig!

Geef een reactie

