Dag kleuterklas!

Gisteren nog liep hij hand in hand met zijn maatje Janne langs de Leie naar zijn nieuwe school. Zo lijkt het althans, dat het gisteren was. Tristans eerste schooldag zit nog zo vers in mijn geheugen dat ik maar niet kan geloven dat hij vrijdag de deuren van de kleuterschool voorgoed achter zich dichttrekt. In september neemt hij plaats achter een schoolbankje en gaat hij letters hakken en plakken en klikklakken, komt hij weer een stapje dichter bij de grotemensenwereld en komen er antwoorden, maar ongetwijfeld ook meer vragen in dat nieuwsgierige, immer zoekende jongenskopje van hem.

Afgelopen vrijdag was er een plechtig moment als afscheid van de kleuterklas. De muziek stond nog maar op en ik schoot al vol. Ik had Tristan nog niet eens gezien. Het minste dat je kan zeggen is dat ik zwaar onder de indruk was. Van de goed voorbereide dansjes, van de ‘diploma-overhandiging’, van de inzet van de juffen, maar bovenal van Tristan. Hij was zo flink en leek zo groot en rijp. Ik zwol van trots. Mijn hart sprong bijna uit mijn fiere borst. Harteklop², jawel!

Ach Tristan, mijn boefje, wat ben je een geweldige zoon.

IMG_5076

 

 

3 thoughts on “Dag kleuterklas!

  1. Gek hé, dat dat echt nog maar gisteren lijkt. Zelfs voor mij als buitenstaander is dat zo. Ik weet nog hoe zijn gigantische rugzak eruitzag op zijn kleine rugje, zelfs. Allee, van op foto hé.

Geef een reactie

