De voordelen van de tijdelijke kinderloosheid

Ik ben nu welgeteld vijf dagen kinderloos en het moet gezegd dat de uithuizigheid der gebroeders tal van voordelen met zich meebrengt. Zoals daar zijn:

  • Niet gewekt worden op ontiegelijk vroege uren door het schrille stemmetje dat bovenaan de trap “Ik heeft goed geslapen!” brult.
  • Op werkdagen minstens een half uur langer in bed liggen en toch nog vroeger aankomen op het werk.
  • Na het werk thuiskomen en vaststellen dat er een zee van tijd voor je ligt. Voor jezelf!
  • Op stap gaan met vrienden zonder allerlei extra geregel en kosten (babysit!).
  • Ongestoord uw ding kunnen doen, wat dat ook moge zijn: koken, lezen, werken op de pc, televisie kijken.
  • Kinders zijn vuilpotten. Mijn huis ligt nog quasi kraaknet. En het toilet dat elke week een grondige poetsbeurt moet, blinkt nog steeds als nieuw.
  • Propere kleren. Ook al zijn mijn koters al ver voorbij de peuterleeftijd, ze gebruiken mij nog altijd als zak-/vaatdoek voor het disposeren van etensresten en lichaamsvochten allerhande.
  • Vrijgesteld zijn van het gezinsmanagement (wie moet waar wanneer naartoe en wat moet hij meenemen?) brengt broodnodige rust in het hoofd.

Tijdelijke kinderloosheid is zo slecht nog niet. Desalniettemin kan ik aan deze luxe amper wennen. want ook zijn ze van het parasitaire soort, zonder mijn jongens vind ik er maar niets aan.

One thought on “De voordelen van de tijdelijke kinderloosheid

  1. Ik vertoon hier na amper 1 nacht al ontwenningsverschijnselen; ik blijf zijn geschater en geroep horen.

    Langere uitjes hebben we nog niet geprobeerd. ‘k Denk niet dat Zoon dat erg zou vinden, maar mijn moederhart kan dat nog niet aan.
    🙂

Geef een reactie

