Reanimatiepoging

Net zoals het met weer is het met mijn gemoedsgesteldheid bedroevend gesteld. Een dip zo nu en dan, het is me niet vreemd. Maar dat er hier bijgevolg ook erg weinig te lezen valt, dat is niet lief voor mijn (intussen ferm uitgedunde) publiek. Du-us, in een poging om de boel hier te reanimeren, een update van de bezigheden van het mens achter nikeblogt. Niet dat dat zo bijster interessant is, maar ’t is een begin.

Ik vermoed dat we de draad ergens eind augustus moeten oppikken. Toen werd er naast piekeren over scholen vooral gewerkt. En dat terwijl er zoveel andere leuke dingen in het leven zijn. Ik en werken, wij zijn geen beste maten, dus laat ons snel overgaan naar de volgende activiteit.

Fotografieles. Mijn camera en ik op de schoolbanken. Na zes jaar eigenaarschap van een digitale reflexcamera, wordt het wel eens tijd dat ik een andere stand dan de automatische begin te gebruiken. Ontzettend veel geleerd al, maar, heel vreemd: hoe beter ik mijn toestel leer kennen, hoe slechter mijn foto’s lijken te worden. Eenvoudig te verklaren in die zin dat ik vermoedelijk ook kritischer geworden ben. Maar bij momenten ook best demotiverend. Gelukkig hebben we een wijze leraar die, de soms moeilijke, materie heel bevattelijk en boeiend brengt. Voorlopig krijg je hier nog niets te zien, maar ik beloof plechtig het resultaat van mijn eindwerk hier te publiceren.

Aperitieven in het zwembad. Tristan volgt zwemles bij de legendarische meester Filip en ondertussen kijkt moeder trots toe vanop het terras. Goed gezelschap, tropische temperaturen, meer moet dat niet zijn om een doordeweekse avond op te vrolijken.

Lezen. 30 boeken lezen, is mijn uitdaging voor 2013. Ik zit aan 23 en het goodreads grafiekje leert me dat ik dus 2 boeken achter zit op schema. Maar er ligt nog allerlei moois op me te wachten, dus ik haal het wel.

Verder ‘the usual’: een poging doen om kindjes op te voeden en leerrijke en leuke dingen met hen te doen, variatie brengen in onze weekmenu, afspreken met al mijn geweldige vrienden, optredentje meepikken, lijntje cultuur snuiven, met mijn begeerlijke wederhelft chillen in de Brusselse bossen, lopen in mijn clubje,…

En voila, we zijn weer gelanceerd. Back for more soon!

4 thoughts on “Reanimatiepoging

  1. Ik heb je blog ontdekt een week of twee voor mijn bevalling van mijn oudste, die 5 wordt in december … het was een goede voorbereiding op wat komen zou! Ik lees dus nog steeds graag mee!

Geef een reactie

