Terugblik

Bedenkingen en conclusies bij de afgelopen feestweek:

Verjaren in december is een beetje van een vloek. Op één maand tijd cadeaus krijgen voor een gans jaar (verjaardag + sint + kerst + nieuwjaar): geestig, zou je denken. Alleen: wat vraagt een mens op den duur nog? Ik heb niet zo’n grote verlangens. Toch geen materiële alleszins. Ik heb me suf gepiekerd over een verlanglijstje. Note to self: lijstje bijhouden van hebbedingen.

Sinterklaas is vet cool. Ik blijf dat een geweldige traditie vinden. Het feit dat de oude man en ik op dezelfde dag verjaren zit er ongetwijfeld voor iets tussen. Van Sinterklaasliedjes krijg ik weke knieën, echtig waar. Toen er op de speelplaats van de kinderen plots een caravan stond, waar een piet in bleek te wonen, die op een druilerige morgen bibberend op het dak stond en de kinderen smeekte om de sleutel van zijn caravan te zoeken, tja, dan ben ik uitgelaten gelijk een klein kind. Een beetje van een afwijking, ik zal het niet ontkennen, nee.

Op uw verjaardag moet ge helemaal niet happy happy joy joy zijn als ge u vanbinnen een beetje triest voelt. Dat extra jaartje zit er voor niets tussen, het zit me gewoon even niet mee. Er zijn zo van die dagen.

Die kinders van mij zijn een instant bron van geluk. Myrddin die slechte mopjes tapt, Tristan die een verstandige vraag stelt,… eender wat er uit die mondjes komt of op die snoetjes te lezen valt: ’t is altijd bevorderlijk voor de innerlijke barometer.

sintjeEn azo werden we 35. Dat van die tijd en dat vliegen, da’s geen zever.

 

One thought on “Terugblik

Geef een reactie

