Het betere benenwerk

Na zes intensieve jaren van zorg voor de kinderen komt er eindelijk wat evenwicht. Iedereen is uit de pampers, Myrddin heeft al een poosje geen middagdutje meer nodig en vijf op de zeven nachten kunnen we doorslapen. Dat brengt rust en een herwonnen sociaal leven. Alleen zorgt dat laatste er dan weer voor dat ik de neiging heb om teveel te plannen. Allemaal ontzettend leuke dingen, maar ook van pretjes kan je uitgeput raken. Bovendien hadden Stefaan en ik nauwelijks nog tijd voor elkaar. Quality time voor ons tweetjes kwam hoog op de agenda te staan.

Toen bleek dat Danshuis De Ingang lessen Lindy hop aanbiedt én we bovendien iemand bereid vonden om elke dinsdagavond te komen babysitten, hebben we ons als de bliksem ingeschreven voor niveau 1. Topdansers gaan we nooit worden, daar hebben we beiden de aanleg niet voor. Maar ons oorspronkelijke doel wordt ingevuld: leute hebben en iets doen dat écht van ons is, zonder een kind aan ons been. Ik kan het elk hardwerkend ouderpaar aanraden.

Lindy hop ontstond in de straten van Harlem en in de late jaren twintig en vroege jaren dertig.  Er wordt gedanst op jazzmuziek uit die tijd. Er is veel ruimte voor improvisatie en gekdoenerij. Denk mannen met een klakske en bretellen, meisjes op gympen. Wij houden het voorlopig nog bij jeans…

Lindy hop

3 thoughts on “Het betere benenwerk

  1. Mijn vrouw en ik hebben ook jaren gedanst samen. Héérlijk. Omdat de kindjes veel zorg vragen nu, lassen we even een pauze in, maar ik hoop snel terug te kunnen beginnen. Geniet, geniet, geniet!🙂

Geef een reactie

