Tip voor jonge (Star Wars) rebellen

Neemt ge uzelf een Star Wars-minnend mansmens, dan moet ge de gevolgen dragen. Zoals daar zijn: Star Wars geobsedeerde kinders. Van het soortje dat u nog voor dag en dauw beledigingen naar de kop slingert, genre “Mama, jij lijkt een beetje op Jabba the Hutt“.

Het is al meer dan een half jaar aan de gang, de fascinatie voor alles wat van dicht of van ver met The Force te maken heeft. Het oudste jong heeft het begot nog het meest voor de Stormtroopers, die lelijkaards. M’enfin, toen ik vorige week een uitnodiging in de bus kreeg van Disney voor de première van Star Wars Rebels, kon ik mocht ik niet twijfelen. Zie dat The Force zich tegen mij keert?

1911634_10152150096117462_7200777778507067016_n
De goeje tegen de slegte. Rechts onderaan een Jedi, R2-D2 en Yoda😉

Toeval wil dat ik net de Croubeltjes op logement had en wat vrouwelijk tegenwicht is nooit slecht in zo’n gevallen, dus trokken we met z’n zessen naar Kinepolis Brussel. Verwelkoming door een stormtrooper of twee en de kinders horendol natuurlijk. Er stond wat machinerie opgesteld, er was laserlicht en er kon geposeerd worden met lichtzwaard en/of stormtroopermasker. Tristan zot content, dat spreekt.

StarWarsRebels

 

Over de film waren mijn rebellen – jong en oud – enthousiast. Grafisch goed uitgewerkt en een boeiend verhaal, wist de wederhelft me te vertellen. Ik ging met de kleintjes namelijk wat bij het atomium rondhangen, want ik vind ze net iets te jong voor een duister, galactisch epos.

De obsessie is alleen maar aangewakkerd. Wij zitten vrijdag 3 oktober om 19:30 alvast voor de buis voor de eerste aflevering van Star Wars Rebels op Disney Channel.

ezra
Hoofdpersonage Ezra sluit zich aan bij de rebellen.

We werden uitgenodigd door Disney, maar dit is een persoonlijk verslag.

One thought on “Tip voor jonge (Star Wars) rebellen

Geef een reactie

