Beter laat dan nooit: het beste van 2014

Oké, nu nog met een jaaroverzichtje afkomen is een beetje vijgen na Pasen, maar ’t is voor de archieven. En zijt content, ik ben tenminste aan het bloggen.   

Beste film: Wij krijgen elk jaar filmtickets van het werk en die werden welbesteed aan Paddington en Frozen. Ik sta helemaal ten dienste van het kleine volkje, zoals u ziet. Verder heb ik bijzonder weinig films gezien, dus ik kan begot niets verzinnen op deze vraag.

Beste gerecht: We waagden ons dit jaar nog eens aan een sterrenrestaurant; een ervaring die ons deed besluiten dat het in sommige gevallen de vele centen niet waard is. We genoten dit jaar evenzeer – zo niet meer-  van fijne lunches her en der. Eervolle vermelding ook voor de messen die ze aan de bar van De Noordzee op het Brusselse Katelijneplein serveren.

Beste boek: Het is twijfelen tussen Oorlog en terpentijn van Stefan Hertmans en Woesten, het verbluffende debuut van Kris Van Steenberge. Doe mij dan toch maar het eerste, omdat het zich in mijn geliefde Gent afspeelt en omdat in geen enkel ander oorlogsboek de gevechtscènes en loopgravenbeschrijvingen zo gruwelijk levensecht zijn. Eervolle vermelding ook voor De kleurloze Tsukuru Tazaki en zijn pelgrimsjaren van Haruki Murakami en Of mice and men van John Steinbeck.

Beste concert: Bijzonder weinig culturele hoogvliegers dit jaar. Het afscheidsconcert van Vaya con dios was af, maar kon me niet raken. Gelukkig was er The broken circle breakdown bluegrass band die me op de valreep nog kippenvel kon bezorgen. Hartje voor Johan en Veerle.

Beste TV-programma: 2014 was het jaar dat ik 5 seizoenen van Breaking Bad na mekaar heb bekeken. Verslavende tv. Ook genoten van de aandoenlijke avonturen van de Flying Doctors.

Beste invoering: De wekker twintig minuten vroeger zetten. Beetje nachtrust inruilen voor een ontspannen ontbijt. Hemel van verschil in opgejaagdheidsgehalte.

Beste uitstap: Zonder twijfel Disneyland. Ga en neem kinderen mee. Alleen al de verwondering op hun gezichtjes maakt het de moeite waard.

Beste herinnering: De heuvel afdalen naar de plek waar de bevers hun kamp hadden opgeslagen. Tristan al vanuit de verte zien trappelen van ongeduld. Hem in mijn armen sluiten na zeven lange dagen en mij de gelukkigste mens op aard voelen.

Beste koop: Onze Sonos. Nu is er altijd muziek in huis, overal waar we het willen en hoe we het willen. Te bedienen met onze smartphone, very handy.

One thought on “Beter laat dan nooit: het beste van 2014

Geef een reactie

