Hoe ik mij 2015 zal herinneren

2015 was geen topjaar, maar het was natuurlijk niet alleen kommer en kwel. De memorabele zes:

PicMonkey Collage

De zee– Ik hou van de zee. Mijn gedachten verstommen er. Niets leuker dan een leeg hoofd. En zandzoontjes. Ik vind dat we er veel te weinig gaan, terwijl we al bij al op een boogscheut van de kust wonen. Meer zee, voilà, het eerste voornemen voor 2106 is gemaakt.

De Drôme– We hadden weinig verwachtingen van onze vakantie in Frankrijk. De Drôme is immers niet zo populair als vakantiebestemming. Geheel onterecht, want wat een prachtige streek! We verbleven er op een natuurcamping, midden in het groen. Het was er ZALIG. Krekels, kleine bospaadjes, pittoreske dorpjes en verse geitenkaasjes. Parfait pour moi.

Stefaan op zakenreis – Ik was er als de dood voor. Het gedacht hem een maand te moeten missen vond ik ondraaglijk. Dat het uiteindelijk zo’n (leer)rijke periode zou worden, had ik totaal niet verwacht. Ik leerde dat ik Stefaan echt dood-, doodgraag zie. Je kan dat weten, dat je iemand graag ziet, maar nu heb ik het echt gevoeld. Over mezelf leerde ik dat ik mijn mannetje kan staan alleen en dat ik een leuke, lieve en zotte mama ben (idem hier: ik voelde het voor het eerst echt).

Lopen– 2015 was op sportief vlak een topjaar. Hoe meer het stormde in mijn hoofd, hoe vaker ik de benen nam. Doordat ik frequenter ging lopen, verbeterden ook mijn prestaties (snelheid en afstand). Maar nog belangrijker is de helende werking die het lopen op me heeft. Hier schrijf ik zeker nog over.

De zeswijkse– Myrddin Cancellara staat voor het eerst op het podium. In de zeswijkse van Gent behaalt hij de tweede plaats. Een grote dag in de wielercarrière van onze beloftevolle jonge renner (of ballerino of atleet, want het valt af te wachten welke weg hij inslaat).

Dierbaren – Het is zo’n ontzettend cliché, maar vrienden en familie zijn zooooo belangrijk. In tijden van tegenslag des te meer. Als ik terugdenk aan het afgelopen jaar, dan zijn het vooral de hartverwarmende en vaak diepgaande gesprekken met vrienden en familie die me voor de geest komen. Ik ben een pietzak jong, met al die tofferds om me heen.
Love y’all❤

Geef een reactie

